Saturday 12 December 2015

Samo Ona - Ivo Lendić


SAMO ONA
Naša Majka, naša nada, hrvatskih sinova Majka.
Ona može da ugasi plamen čeamera i jada
nad zarobljenom otetom zemljom hrvatskog kraja.

Tebi predajem ukočenu ruku,
Ti znaš da sam paralitičar ljubavi i mira,
Ti znaš da trpim veoma mnogo
ne sve zbog paralizirane uboge ruke moje
nije bol, Majko, trpnja bolesti moje.

Ti znaš da radi Hrvatska neizinjerno patim i trpim.
I stoga molim i molim
čekam kad ćeš Ti u Hrvatska doći
raširiti mi!osrdne Tvoje oči
i vratiti granice naše
da zablista sjaj njen, kao i Tvoje oči.

Mislim, molim, pitam i pišem.
Znam da tijelo moje dan po dan se gasi,
ali vapaj, Majko, Ti uslišat možeš.
Kao dijete igram se sa Tobom i čujem Tvoj glas –
dok suza od uzbudenja sja —
Šutim, suspregnuo sam dah:
da li de večernjica zasjati
i zvona zazvoniti
u isti
mah?
I nehotice nazvah Te, Majko Kra/jice Hrvata!
Pitam Te da li de opet uskoro biti taj dan?
Po Tebi blagoslovljen i veličanstven san!

IGVAZU, 28. III. 1982.
Ivo Lendić

IVO LENDIĆ (1908.—1982.), hrvatski književnik i pjesnik. Dok je bolovao u bolnicl--sanatoriju KralJevica IspJevao Je 1936. g. pjesmu nPozdrav Gospi SinJskoJ. (Gospa SinJska, XVI/1937. br. 1.) koja je jedna od naJljepših pJesama u Njezinu čast. PJesniku Je Gospa Sinjska nprekrasna.. Njemu upada u očl poniznost. Premda ima na glavi zlatnu krunu, svoju je djevičansku glavu prignula. Zlatni i srebreni nakitl kojima je  urešena ne mogu dočarati njezine nebeske slave. Pjesnik je uvjeren da je zbog tako lijepe Gospine Slike tako lijepa I slnjska okolica i CetJnska krajina.


No comments: